Пт, 29.03.2024, 07:38
Вітаю Вас Гість | RSS
 Жидачівський районний
методичний кабінет
Головна Каталог статейРеєстраціяВхід
Меню сайту
People Group
Категорії розділу
Обдарована дитина [11]
Візитівка [0]
методична робота [0]
Схвалені методичні матеріали [63]
Законодавство [12]
Так.ru
Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 86
Показано матеріалів: 16-30
Сторінки: « 1 2 3 4 5 6 »

Семчишин Н.Д. Мозаїка педагогічного досвіду

« Морально-етичне виховання школярів на уроках основ християнської етики

та в позакласній і позашкільній  роботі»

Схвалені методичні матеріали | Переглядів: 338 | Додав: TMarciv | Дата: 24.03.2015

 Кізима Н.П «Навчання з радістю (І частина)»

 

Схвалені методичні матеріали | Переглядів: 405 | Додав: TMarciv | Дата: 24.03.2015

Яриш С.В.  «Від екології природи-до екології душі»

Схвалені методичні матеріали | Переглядів: 343 | Додав: TMarciv | Дата: 24.03.2015

Рожко О.М.  «Тематичне оцінювання з хімії»

Схвалені методичні матеріали | Переглядів: 356 | Додав: TMarciv | Дата: 24.03.2015

Рожко О.М.

 «Активізація пізнавальної діяльності учнів під час вивчення хімії»

Схвалені методичні матеріали | Переглядів: 337 | Додав: TMarciv | Дата: 24.03.2015

Женчак О.Є.  

«Використання комп’ютерних технологій на уроках біології»

Схвалені методичні матеріали | Переглядів: 316 | Додав: TMarciv | Дата: 24.03.2015

Міністерство освіти і науки вимагає від органів управління освітою, керівників інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівників методичних кабінетів та центрів, а також керівників навчальних закладів забезпечити неухильне дотримання принципів педагогічної свободи вчителя. Про це йдеться у листі МОН, що підписаний заступником міністра освіти і науки Павлом Полянським.

Зокрема, заступник міністра наголошує, що одним з пріоритетів освітньої політики є дебюрократизація діяльності педагогічних працівників, упровадження органами управління освітою сучасних принципів державно-громадської моделі управління.

"В умовах, коли Міністерство освіти і науки суттєво скоротило переліки звітності, що подаються з регіонів, обмежило кількість загальнонаціональних заходів, й продовжує лінію на дебюрократизацію, продовжують надходити звернення від вчителів загальноосвітніх навчальних закладів щодо неправомірних вимог з боку керівників навчальних закладів, органів управління освітою, методичних кабінетів (центрів) та інших організацій щодо ведення документації вчителем та примусу до виконання невластивих вчителю функцій", - йдеться у листі.

У Міністерстві освіти акцентують увагу на тому, що на перешкоді творчій діяльності педагогічного працівника, його зосередженості на виконанні головного функціонального обов'язку і покликання - надання якісних освітніх послуг стоїть переобтяження його введенням усілякої, у багатьох випадках не передбаченої жодним нормативно-правовим актом, письмової звітності, планування та іншої документації.

"Відтак це поглинає значну кількість сил і часу вчителя, перетворюючи його роботу на механічну рутинну проектно-звітну діяльність, що надмірно контролюється й перевіряється керівниками різних рівнів та інстанцій", - наголошується у листі Міносвіти.

В освітньому відомстві зазначать, що особливо обтяжливих форм така паперотворчість та позаплановий неправомірний контроль набувають наприкінці семестру та навчального року. У зв'язку з чим у МОН наполягають на неухильному дотриманні принципів педагогічної свободи вчителя.

Зокрема, у Міністерстві освіти і науки звертають увагу освітніх чиновників різних рівнів на тому, що календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів та поурочних планів-конспектів е індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних у межах навчального закладу, міста, району чи області стандартів таких документів е неприпустимим. Строки їхнього зберігання вчителем також законодавчо не встановлені, а відтак вчитель самостійно приймає про це рішення.

Також у МОН наголошують, що створення, наповнення та зберігання різноманітних порт-фоліо, папок, альбомів тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носіях, в тому числі при підготовці його до чергової чи позачергової атестації, участі в конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видів роботи й не може вимагатися від вчителя керівниками навчального закладу, представниками методичних служб чи органів управління освітою.

У листі зазначається, що законодавчі та підзаконні акти у сфері освіти надають вчителеві право, а побудова навчальних програм з предметів передбачає можливість перенесення вчителем уроків, збільшення кількості годин на вивчення окремих тем. Відтак, контроль щодо так званого "відхилення" вчителя від календарного планування чи від матеріалів підручника е неправомірним і неприпустимим.

Насамкінець, у Міністерстві освіти і науки звертають увагу учасників освітнього процесу на те, що вибір форм та методів викладання є винятково прерогативою вчителя й не можуть регламентуватися ні адміністрацією навчального закладу, ні органами управління освітою. Вимоги окремих керівників щодо зведення діяльності педагога до застосування ним лише традиційної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи інших методик е неправомірними й вчитель не зобов'язаний їх виконувати.

"Дотримання цих та інших приписів та принципів сприятиме професійній самореалізації педагогів і, як наслідок, - підвищенню якості освіти", - зазначають у Міністерстві освіти і науки, звертаючись до органів управління освітою, керівників інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівників методичних кабінетів та центрів, а також керівників навчальних закладів.

Додатково див.: Лист МОН № 1/9-630 "Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя".

Законодавство | Переглядів: 782 | Додав: TMarciv | Дата: 08.12.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-495 від 26 вересня 2014 року

Управління (департаменти) освіти і науки (молоді та спорту)
обласних, Київської міської державних адміністрацій,
обласні інститути післядипломної педагогічної освіти

Щодо вдосконалення фахової
майстерності вчителів іноземних мов

З метою реалізації основних положень "Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом" у частині, що стосується освіти, для України є особливо важливим забезпечення умов оволодіння іноземною мовою учнями загальноосвітніх навчальних закладів.

Концептуальні зміни, що відбуваються в галузі освіти, потребують постійного вдосконалення фахової майстерності педагогічних працівників у цілому й вчителів іноземних мов зокрема.

Як свідчать дані моніторингу стану вивчення іноземних мов, результати зовнішнього незалежного оцінювання, вчителі іноземної мови мають нагальну потребу підвищувати свій фаховий рівень через участь у міжнародних проектах, програмах та курсах.

Відтак, з метою адаптації програм фахової перепідготовки вчителів іноземної мови до загальноєвропейських освітніх стандартів та подолання усталених стереотипів щодо ролі вчителя у навчально-виховному процесі як передавача інформації вважаємо за доцільне заохочувати вчителів іноземної мови загальноосвітніх навчальних закладів до участі у таких програмах та проектах.

Вчителям загальноосвітніх навчальних закладів, які отримали у міжкурсовий період міжнародний сертифікат (диплом) CELTA, TKT – англійська мова; PRO-FLE – французька мова; GIDELFO – Professionelle Qualifizierung von Deutschlehrern – німецька мова зазначені вище сертифікати є підставою для зарахування годин фахової підготовки під час проходження планових курсів в інституті післядипломної педагогічної освіти.

Заступник Міністра       Павло Полянський

Законодавство | Переглядів: 413 | Додав: TMarciv | Дата: 03.10.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-460 від 11 вересня 2014 року

Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської державних адміністрацій,
інститути післядипломної педагогічної освіти

Про підсумки Всеукраїнського
фізичного конкурсу "Левеня-2014"
та організацію конкурсу "Левеня-2015"

Відповідно до Положення про Всеукраїнський фізичний конкурс "Левеня", затвердженого наказом Міністерства від 07.05.12 № 553 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції 24 травня 2012 р. за № 820/21132, 4 квітня 2014 року проведено Всеукраїнський фізичний конкурс "Левеня", у якому взяло участь 142 138 учнів.

Надсилаємо інформацію про результати проведення зазначеного конкурсу у 2013–2014 н. р.

Також повідомляємо, що у 2014–2015 н. р. Всеукраїнський фізичний конкурс "Левеня-2014" відбудеться 3 квітня 2015 року. Заявки на участь у конкурсі приймаються до 22 лютого 2015 року на адресу Організаційного комітету: вул. Караджича, 29, м. Львів, 79054. Телефон Організаційного комітету: (032) 240-17-02, електронна пошта: levenia.lviv@gmail.com.

Просимо сприяти проведенню Конкурсу в навчальних закладах.

Детальна інформація про зазначений конкурс (умови проведення, завдання попередніх років, результати тощо) висвітлено на сайті: levenia.com.ua.

Додаток: на 26 арк.

Заступник Міністра       Павло Полянський

Законодавство | Переглядів: 530 | Додав: TMarciv | Дата: 03.10.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-458 від 11 вересня 2014 року

Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської державних адміністрацій,
інститути післядипломної педагогічної освіти

Про проведення Міжнародного математичного
конкурсу "Кенгуру" у 2014/2015 навчальному році

Відповідно до наказу Міністерства від 07.05.12 № 552 "Про затвердження Положення про Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру", зареєстрованого в Міністерстві юстиції 24 травня 2012 р. за № 819/21131, Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру" в Україні (далі – Конкурс) у 2014/2015 навчальному році буде проведено в два етапи: Всеукраїнський (для учнів 2-6 класів) – 5 грудня 2014 року та Міжнародний (для учнів 2 - 11 класів) – 19 березня 2015 року.

Заявки на участь у першому етапі Конкурсу надсилаються до 2 листопада 2014 року, у другому – до 15 лютого 2015 року на адресу Організаційного комітету: вул. Караджича, 29, м. Львів, 79054.

Детальну інформацію про умови проведення Конкурсу  висвітлено на сайті www.kangaroo.com.ua. Телефон Організаційного комітету: (032) 240-17-00, e-mail:kangaroo@lpml.com.ua, kangaroo.konkurs@gmail.com.

Просимо сприяти проведенню Конкурсу в навчальних закладах.

Додаток: план заходів щодо організації Конкурсу на 5 арк.

Заступник Міністра       Павло Полянський

Законодавство | Переглядів: 1062 | Додав: TMarciv | Дата: 03.10.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 1053 від 18 вересня 2014 року

Про проведення всеукраїнського
конкурсу "Учитель року – 2015"

На виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 "Про всеукраїнський конкурс "Учитель року", відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс "Учитель року", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, та рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 26 червня 2014 року наказую:

1. Провести у 2014-2015 навчальному році всеукраїнський конкурс "Учитель року - 2015" (далі – Конкурс).

2. Утворити центральний оргкомітет Конкурсу в складі згідно з додатком 1.

3. Конкурс провести у три тури:

  • перший (районний, міський) – грудень 2014 року,
  • другий (обласний, міський - у м. Київ) – грудень 2014 року - січень 2015 року,
  • третій (заключний) – квітень-травень 2015 року.

4. Центральному оргкомітету Конкурсу до 15 грудня 2014 року підготувати пропозиції щодо складу журі третього (заключного) туру Конкурсу.

5. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій до 10 лютого 2015 року надіслати інформацію про підсумки проведення першого та другого турів Конкурсу за формою згідно з додатком 2 на адресу Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 36, к. 212, м. Київ, 03035).

6. Департаменту економіки та фінансування (Даниленко С. В.) здійснити фінансування видатків відповідно до затверджених Законом України "Про Державний бюджет на 2015 рік" призначень для проведення третього (заключного) туру Конкурсу.

7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Полянського П. Б.

Тимчасово виконуюча
обов’язки Міністра       І. Р. Совсун

Законодавство | Переглядів: 753 | Додав: TMarciv | Дата: 03.10.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/12-6406 від 12 вересня 2014 року

Міністерство оборони України

Щодо укомплектування кабінетів предмета
"Захист Вітчизни" в школах навчальною зброєю,
муляжами зброї та боєприпасів, засобами
індивідуального захисту (протигази)

У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації щодо України та з метою зміцнення обороноздатності держави через підвищення рівня викладання предмета "Захист Вітчизни" у загальноосвітніх навчальних закладах, Міністерство освіти і науки України просить сприяння щодо укомплектування кабінетів предмета "Захист Вітчизни" в школах навчальною зброєю, муляжами зброї та боєприпасів, засобами індивідуального захисту (протигази) для більш якісного викладання предмета та військово-патріотичного виховання молоді.

Також вважаємо за потрібне посилити співпрацю між загальноосвітніми навчальними закладами та військовими комісаріатами у питаннях підбору педагогічних кадрів для викладання предмета "Захист Вітчизни" та підвищення їх професійного рівня, проведення навчально-польових зборів на базі військових частин з учнями та вчителями, проведення профорієнтаційної роботи та участі у військово-патріотичному вихованні.

Будемо заздалегідь вдячні за оперативний розгляд та надання відповіді.

Заступник Міністра       Павло Полянський

Законодавство | Переглядів: 353 | Додав: TMarciv | Дата: 03.10.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-446 від 05 вересня 2014 року

Департаментам (управлінням)
освіти і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій

Керівникам загальноосвітніх
навчальних закладів

Про функціонування груп продовженого дня
у загальноосвітніх навчальних закладах

Міністерство освіти і науки України звертає увагу, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. № 1121 "Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу" функціонування груп продовженого дня у загальноосвітніх навчальних закладах державної та комунальної форми власності забезпечується за рахунок коштів відповідних бюджетів, а приватної форми власності - за рахунок коштів засновника (власника) та інших джерел, не заборонених законодавством.

Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час.

Припинення діяльності та зменшення кількості груп продовженого дня негативно вплине на стан соціальної захищеності населення та призведе до неконтрольованого перебування дітей шкільного віку в позаурочний час.

Просимо взяти під контроль питання забезпечення належних умов функціонування груп продовженого дня у загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до запитів населення.

Заступник Міністра           Павло Полянський

Законодавство | Переглядів: 401 | Додав: TMarciv | Дата: 14.09.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-433 від 29 серпня 2014 року

Органам управління освітою обласних
та Київської міської державних адміністрацій,
Інститутам післядипломної педагогічної освіти,
загальноосвітнім навчальним закладам

Щодо забезпечення навчального-виховного процесу
у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів
у 2014/2015 навчальному році

Міністерство освіти і науки України надсилає рекомендації щодо забезпечення навчального-виховного процесу у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів у 2014/2015 навчальному році.

Додаток: 34 арк.

Заступник Міністра       Павло Полянський

Законодавство | Переглядів: 465 | Додав: TMarciv | Дата: 14.09.2014

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-412 від 13 серпня 2014 року

Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської державних адміністрацій

Інститути післядипломної
педагогічної освіти

Про проведення Уроків мужності

2014/2015 навчальний рік розпочнеться з Першого уроку "Україна – єдина країна". Логічним продовженням теми єдності народу України та цілісності її території буде розмова про мужність і героїзм в ім’я свободи, незалежності та демократичного розвитку нашої держави.

 

Законодавство | Переглядів: 428 | Додав: TMarciv | Дата: 14.09.2014

...
Погода
Жидачів © 2024