Пн, 09.12.2019, 08:19
Вітаю Вас Гість | RSS
 Жидачівський районний
методичний кабінет
Головна Методичні рекомендації щодо оформлення методичних збірок, посібників, брошурРеєстраціяВхід
Меню сайту
People Group
Форма входу
Освітній портал
Категорії розділу
Новини
Схвалені методичні матеріали
Електронні версії підручників
методичні матеріали
Так.ru

Методичні рекомендації 

ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ МЕТОДИЧНИХ  ЗБІРОК, ПОСІБНИКІВ, БРОШУР

            Професійна підготовка вчителів не може обмежуватися тільки оволодінням фаховими знаннями, уміннями, навичками. Виконуючи професійні функції, вчитель аналізує, синтезує, відповідно продукує новітню наукову інформацію. Це потребує знань хоча б початків системи видавничої, інформаційної та бібліотечної справи, щоб уніфікувати підготовку документів та інформацію про них. Необізнаність вчителів з основними вимогами до друкованих матеріалів призводить до нівелювання усталених норм і правил, що позначається на сприйнятті і розумінні змісту.

Рекомендації:

1. Класифікувати видання відповідно до системи стандартів інформаційної, бібліотечної та видавничої справи:

v  брошура – книжкове видання, обсяг якого більше 4, але не більше 48 сторінок;

v  книжка – книжкове видання, обсяг якого більше 48 сторінок

v  листівка – обсяг від 1 до 4-х сторінок;

v  методичний вісник – брошуроване видання, що містить методичні матеріали з окремих навчальних предметів або методичні рекомендації щодо планування та організації навчально-виховного процесу;

v  навчально-методичний посібник – навчальне видання, що містить матеріали з методики викладання навчальної дисципліни (розділу, частини) або з методики виховання;

v  навчальний посібник –  навчальне видання, що доповнює або частково (повністю) замінює підручник, офіційно затверджений як даний вид видання;

v  посібник – це видання, спрямоване допомогти в практичній діяльності або в оволодінні науковою дисципліною;

v  інформаційно-методичний збірник, методична збірка – брошуроване видання, що призначене надавати інструктивно-методичну допомогу в практичній діяльності педагогічним працівникам, містить теоретичний та практичний виклад пропонованої теми;

v  стаття – твір, що передбачає детальне висвітлення педагогічної теми, ідеї чи питання і містить елементи аналізу; спрямована на періодичне видання або готується для неперіодичного збірника як складова частина його основного тексту;

v  тези – положення, де коротко викладається будь-яка ідея, а також одна з основних думок доповіді, твору.

2. Навчально-методичне видання друкують в комп’ютерному наборі на аркушах білого паперу. Для брошурного виконання текст готують у текстовому редакторі Word (шрифт 12, Times New Roman, через один інтервал) на аркушах формату А5/148х210 або (шрифт 14, Times New Roman, через 1,5 інтервали) на аркушах формату А4(210х297). Шрифт друку має бути чітким, чорного кольору, середньої жирності.

А4 – поля: не більше ліве – 30мм, праве – 15мм, верхнє і нижнє – 20мм.

А5 – поля: усі не менше 10мм.

3. Чітко дотримуватися структури побудови посібника, методичного видання:

            3.1 Правила оформлення обкладинки посібника:

Назва установи, що схвалює матеріали

Назва установи, де готувався посібник

Ініціали, прізвище автора (авторів)

Назва теми, проблеми, питання

Назва видання відповідно до класифікації

Малюнок, фото(за бажанням)

Місто – Жидачів - рік

Зазвичай, перша титульна сторінка друкується на кольоровій цупкій основі. Друга сторінка в точності повторює першу з однією різницею: друкується на білому аркуші і без малюнку.

3.2 Оформлення зворотної сторони другої сторінки:

-          опис бібліографічних ознак посібника: автор, назва роботи, назва видання відповідно до класифікації, місто, рік видання, кількість сторінок;

-          анотація представленої роботи (І абзац: 2-3 речення про основну ідею роботи; ІІ абзац: кому адресовано);

-          автор роботи чи упорядник: ПІБ (повністю) вчителя, категорія, звання, навчальний заклад;

-          рецензенти (прізвище, ініціали, вчений ступінь, звання);

-          рекомендовано:

      (як варіанти робота може бути рекомендована Радою РМК для практичного застосування з обов’язковим зазначенням № протоколу та від якого числа).

3.3 Оформлення третьої сторінки:

                        Якщо до роботи рецензент або інша особа пише передмову, то зазвичай вона розміщується на цій сторінці, зміст – на останній; якщо ж передмови немає, то на ній розміщується зміст.

3.4 Вимоги до змісту:

ЗМІСТ

Вступ………………………………………………….      4

(без скорочення с., стор., лише цифра)

Розділ 1 (назва розділу) …………………………………… 

             1.1 (назва підрозділу) ……………………………..   

 1.2 (назва підрозділу) ……………………………..   

Розділ 2 (назва розділу) …………………………………… 

             2.1 (назва підрозділу) ……………………………..   

             2.2 (назва підрозділу) ……………………………..   

Розділ 3 (назва розділу) …………………………………...  

            3.1 (назва підрозділу) ……………………………..    

            3.2 (назва підрозділу) ……………………………..    

Висновки і рекомендації ………………………………..    

Література ………………………………………………..    

Додатки …………………………………………………...    

Додаток 1 (назва) …………………………………………   

Додаток 2 (назва) …………………………………………   

 

 

3.5 Весь відібраний, підготовлений, узагальнений матеріал друкувати чітко за пунктами заявленого змісту, відповідно до рубрикації. Заголовки структурних частин посібника друкуються великими літерами жирним шрифтом посередині. Крапку в кінці заголовка не ставлять. Бажано кожен пункт змісту розпочинати з нового аркуша.

3.6. Вимоги до вступу:

      У вступі коротко викладають:

·         оцінку сучасного стану проблеми, що розв’язано, які прогалини;

·         сучасні тенденції в науці і на практиці розв’язання поставлених задач;

·         актуальність даної проблеми;

·         мета роботи (має звучати одним реченням, в кінці якого обов’язково зазначити результат).

3.7. Розділи й підрозділи слід нумерувати арабськими цифрами. Розділ посібника позначається арабськими цифрами: 1,2,3 і т.д., далі йде його назва без лапок. Якщо є необхідність більш глибокого розкриття даного питання, виділяють підрозділи. Якщо він один, в цьому немає необхідності. Підрозділів може бути від 2-х до певної потреби. Номер підрозділу складається з номера розділу й порядкового номера підрозділу, відокремлених крапкою: 1.1, 1.2 тощо, далі – його назва. Відстань між заголовками розділів та підрозділів – 1 інтервал.

3.8. Висновки в посібнику вміщують після загального викладу матеріалу, де наводять оцінку одержаних результатів роботи з урахуванням пріоритетних тенденцій вирішення проблеми в педагогічній науці, а також адресні власні методичні рекомендації, поради.

3.9. Список використаних джерел (літератури) подається відповідно до правил оформлення бібліографічного опису.

3.10. В додатках, як приклад, добирається матеріал, який може доповнити, розширити основний виклад за допомогою схем, алгоритмів, таблиць і т.ін., а також все, що бажає розмістити автор для всебічного розкриття теми

 

Календар дат
Погода
Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Пошук
Архів записів
Жидачів © 2019