У збірнику подано матеріали для проведення Тижня здоров’я у школі, які розвивають творчу діяльність учнів , креативне мислення, самостійний пошук на уроках та у позакласній роботі; сприяють формуванню вмінь та навичок свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодінню основами здорового способу життя, формуванню в учнів здоров’язберігаючої компетентності.
На допомогу вчителям основ здоров’я, класним керівникам, педагогам-організаторам.
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………4
ЧАСТИНА І. Тиждень здоров’я у школі………………………………..…6
1.1. Рекомендації щодо проведення Тижня здоров’я……………………….6
1.2. Заходи, форми, напрямки……………………………………………...…7
1.3. План проведення Тижня основ здоров’я………………………………..7
1.4. Структура Тижня здоров’я…………………………………………….10
1.5. Фоторепортаж з Тижня здоров’я……………………………………….11
ЧАСТИНА ІІ. Конспекти уроків………………………………………….19
2.1. Урок основ здоров’я у 6-му класі «Правильне харчування. Перша допомога при харчовому отруєнні»……………………………………..….19
2.2. Урок-тренінг з основ здоров’я у 9-му класі «Все в твоїх руках» (Проблема наркоманії)……………………………………………………….29
ЧАСТИНА ІІІ. Виховні заходи…………………………………………....38
3.1. Виховний захід для старшокласників «На порозі вибору»…………..38
3.2. Брейн-ринг «Хочеш жити – кидай курити» (8-9 кл.)………………....44
3.3. Тренінг для старшокласників «Як вберегтися від ВІЛ»……………...49
3.4. Конкурс ерудитів «Будьмо здоровими»…………………………….....55
3.5. Виступ агітбригади «Бумеранг»………………………………………..58
ЧАСТИНА ІV. Скарбничка мудрості………………………………….…66
-
Список використаної літератури………………………………………..…..72
В С Т У П
Здоров’я – то найбільший в світі дар,
Його цінуємо, коли втрачаєм
Молитви шлемо вище хмар,
Бо повернути як, не знаєм.
Найвища цінність у людини – це її здоров’я. Сучасні діти розуміють цю істину лише підсвідомо і лише з роками починають цінувати здоров’я і плекати кожну мить життя. За останні десятиріччя стан здоров’я українців значно погіршився. Серед причин цього небезпечного явища – економічна криза, негативний стан екології, підвищений ритм життя, зростання психоемоційного напруження, рівень медичного обслуговування, невпевненість у завтрашньому дні – все це примушує нас задуматися над наслідками діяльності людини. Наявність статистичних даних свідчать про зниження якості здоров’я громадян України всіх вікових груп, а головне – дітей шкільного віку. Це і є однією з гострих проблем сьогодення.
Здоров’я школярів багато в чому залежить від їхніх практичних знань, практичних навичок, здобутих на уроках «Основ здоров’я». Велику роль відіграє реалізація комплексної програми «Школа сприяння здоров’ю», що діє з 2012 року і зосереджена на таких актуальних питаннях:
- створення сприятливих умов для зміцнення здоров’я, їх фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовності зростання;
- формування громадської думки щодо пріоритету захисту здоров’я;
- тісний взаємозв’язок: школа – родина – державні установи – громада;
- забезпечення повноцінного медичного обслуговування;
- здійснення профілактики соціального неблагополуччя, правового захисту життя і здоров’я дитини.
Моніторингові дослідження в школах України показали, що більшості учням подобається предмет «Основи здоров’я». По-перше, він базується на знаннях валеології, біології, психології, медицини, філософії, гігієни, безпеки життєдіяльності, тощо. Відрізняється особливими методами, формами, прийомами викладання. По-друге, цей предмет допомагає вчителям побачити роботу обдарованих учнів, а також тих, які ще не набули стійких навичок ЗСЖ і є пасивними до вивчення більшості предметів. По-третє, «Основи здоров’я» встановлює тісні зв’язки з позакласною виховною роботою, сприяє профілактиці правопорушень, спонукає до активних дій.
Завданням інформаційно-методичного збірника «Тиждень здоров’я у школі» - звернути увагу на взаємозв’язок: школа – родина – державні установи – громада у формуванні вмінь та навичок свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу життя.
Актуальність даної роботи полягає в тому, що учень зможе проаналізувати й оцінити свої знання щодо здоров’язберігаючої компетентності та навчитися працювати у команді.
Мета інформаційно-методичного збірника – допомогти узагальнити набуті знання, навчатися планувати роботу, виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я.
|