Пн, 17.02.2020, 18:59
Вітаю Вас Гість | RSS
 Жидачівський районний
методичний кабінет
Головна Каталог статейРеєстраціяВхід
Меню сайту
People Group
Категорії розділу
Схвалені методичні матеріали [63]
Так.ru
Головна » Статті » Схвалені методичні матеріали » Схвалені методичні матеріали

Навчально-методичний посібник

   Вступ.

Робота з текстом відіграє ключову роль у процесі вивчення рідної мови. Саме через текст учні знайомляться зі специфікою слововживання, поповнюють власний словниковий запас, засвоюють граматичні й стилістичні норми сучасної української літературної мови. Яскравий індивідуально-авторський стиль тексту впливає не лише на раціональне, але й на емоційне начало школярів. Декого, можливо, спонукає до власних творчих спроб.

Зміст тексту, що традиційно пропонують учням для роботи, з одного боку, повинен відповідати вимогам навчальної програми з української мови (а саме – соціокультурній змістовій лінії), з другого боку, бути цікавим для сучасного школяра. Тому укладачі шкільних підручників і посібників подають усе нові й нові тексти з інтернет-джерел.

Ще один спосіб зацікавити учня, що рекомендує укладач цього навчально-методичного посібника, напевно, знайомий усім: пропонувати текстовий матеріал про рідне, близьке, знайоме зі самого дитинства. Добірка текстів краєзнавчого характеру не залишить байдужим нікого зі школярів, бо місто, про яке оповідає текст є або рідним, або добре знайомим; згадані історичні пам’ятки усі бачили або бодай чули про них; відомі краяни народились у тому ж селі або в сусідньому; деякі тексти написані їхніми земляками і сучасниками.

Тексти навчально-методичного посібника охоплюють широкий спектр тем: знайомлять учнів із подіями княжої доби, що відбувалися на території Жидачівщини, розповідають про події новітньої історії України, про її найкращих синів, що віддали своє життя за європейський вибір України в часи Революції Гідності і зараз продовжують боротьбу незалежність на сході нашої держави.

Навчально-методичний посібник допоможе вчителеві належно зреалізувати різні види роботи з текстом, адже містить тексти для усного і докладного переказів, тексти диктантів, тексти із післятекстовими завданнями для контрольного читання мовчки, тексти для аудіювання тощо.

Доречним доповненням посібника слугують авторські конспекти уроків із розвитку зв’язного мовлення учнів: Мовлення і спілкування; Діалогічне мовлення; Поняття  про  офіційно – діловий  стиль  мовлення.  Ділові папери. План роботи. Оголошення; Складний план тексту; Опис приміщення. Усний докладний переказ художнього тексту  розповідного характеру з елементами опису приміщення; Розвиток мовлення. Письмовий твір-опис приміщення в художньому стилі; Твір-опис приміщення за власним спостереженням у науковому стилі; Твір-оповідання за жанровою картиною на основі побаченого. Зеновій Кецало «Скоро до школи»; Письмовий вибірковий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи; Твір-опис природи за картиною в художньому стилі; Твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень у художньому стилі; Письмовий твір-роздум про вчинки людей у публіцистичному стилі; Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі; Замітка  в  газету  типу  роздуму  про  вчинки  людей; Докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням; Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру. Заснування міста Рогатина.

Ця книга може стати добрим орієнтиром для вчителів-словесників у роботі з розвитку зв’язного мовлення учнів. Беручи за основу подані конспекти уроків, учитель може доповнювати їх місцевим матеріалом з метою зацікавлення учнівської аудиторії й урізноманітнення навчального матеріалу.

                                                                                                                                               Оксана Дільна,

кандидат філологічних наук,

доцент кафедри гуманітарної освіти

Львівського обласного інституту

                                                                                                                                     післядипломної педагогічної освіти

Зміст

Вступ………………………………………………………….

Тексти для усного і докладного переказів…………………

Диктанти……………………………………………………..

Тексти для контрольного читання мовчки…………………

Тексти для аудіювання………………………………………

Тема 1. Мовлення та спілкування…………………………..

Тема 2. Діалогічне мовлення………………………………..

Тема 3,4. Ділові папери. План роботи. Оголошення………

Тема 5. Складний план………………………………………

Тема 6. Усний докладний переказ художнього тексту

              розповідного характеру з елементами опису

              приміщення………………………………………….

Тема 7. Письмовий твір – опис приміщення (храму)

              в художньому стилі………………………………...

Тема 8. Твір – опис приміщення за власним

              спостереженням у науковому стилі……………….

Тема 9. Твір – оповідання за жанровою картиною………..

Тема 10. Письмовий вибірковий переказ художнього

                тексту розповідного характеру з елементами

                опису природи……………………………………..

Тема 11. Твір-опис природи за картиною в художньому

               стилі…………………………………………………

Тема 12.1. Твір-роздум про вчинки людей на основі

               власних спостережень і вражень у художньому

               стилі…………………………………………………

Тема 12.2. Твір-роздум про вчинки людей…………………

Тема 12.3. Твір- роздум  про  вчинки  людей   у

                   публіцистичному стилі………………………….

Тема 12.4. Письмовий твір-роздум про вчинки людей

на основі власних   спостережень і вражень у художньому стилі…………………………………………………………..

Тема 13.  Замітка  в  газету  типу  роздуму  про  вчинки  людей………………………………………………………….

Тема 14. Докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням…………………………………………..

Тема 15.  Докладний  письмовий переказ  художнього  тексту розповідного характеру.……………………………………................

Література………………………………………………………….

 

 

 3

  6

 13

 16

 26

 33

 40

 46

 52

 

 

 58

 

 64

 

 77

 82

 

 

 98

 

106

 

 

114

119

 

125

 

 

132

 

142

 

149

 

155

165

 

Категорія: Схвалені методичні матеріали | Додав: TMarciv (24.03.2015)
Переглядів: 564 | Рейтинг: 0.0/0
...
Погода
Жидачів © 2020