Пт, 03.04.2020, 20:20
Вітаю Вас Гість | RSS
 Жидачівський районний
методичний кабінет
Головна Каталог статейРеєстраціяВхід
Меню сайту
People Group
Категорії розділу
Схвалені методичні матеріали [63]
Так.ru
Головна » Статті » Схвалені методичні матеріали » Схвалені методичні матеріали

Посібник

Зміст

Вступ ..................................................................................................5

Розділ І. На гостину до казки! (Конспекти уроків світової літератури у 5 класі) ........................................................................7

1.1. Це диво, сповнене краси! (Жанрова специфіка фольклорної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки) ...............................8

(презентація до уроку - СD - диск)

1.2. Індійська народна казка "Фарбований шакал". Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки........................................................................................16

1.3. Китайська народна казка "Пензлик Маляна". Поетизація  мистецтва й уславлення образу  митця в казці. Значення фантастичних елементів............................................................................20

(презентація до уроку - СD - диск)

1.4. Арабська народна казка "Синдбад - Мореплавець" (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності у казці......................................................................................26

1.5. Втілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.....................................................................30

1.6. Казковий дивосвіт. Брати Грімм - відомі збирачі німецьких народних казок. "Пані Метелиця"..................................................35

1.7 Уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казці "Пані Метелиця".....................................................................39

1.7. Позакласне читання. Російська народна казка "Василина Прекрасна"........................................................................................43

(додаток до уроку - СD - диск)

1.8. Готуємось до контрольної роботи по темі "Народні казки".

Контрольна робота по темі "Нарордні казки"...............................46

1.9. Оскар Уайльд.  "Хлопчик-зірка".  Еволюція образу головного героя..............................................................................................51

(презентація до уроку - СD - диск)

 Розділ ІІ. Нестандартний урок (Конспекти уроків світової літератури у 6 класі ).........................................................................63

2.1. Удосконалення людського життя « вогнем » цивілізації – мета бунту Прометея проти богів. Служіння людям та незламність духу титана (урок - дослідження).........................................64

2.2. Давньогрецький міф про Прометея. Подвиг чи злочин вчинив титан (урок - суд).......................................................................71

2.3. Грецькі міфи. Міф про Прометея (урок - гра)........................76

2.4. Літературний турнір  "Міфологічна мозаїка" (урок - турнір).....................................................................................................79

2.5. Іван Андрійович Крилов (1769-1844), "Квартет", "Бабка й Муравель". Моральні проблеми в байках І.А.Крилова. Яскравість алегоричних образів. Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А.Крилова..................................................91

2.6. Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.............................................................95

2.7. Усе було б доволі смішно, коли б не сум цей на душі... (Висміювання в оповіданні А. П. Чехова "Хамелеон" підлабузництва, самоприниження, чиношанування, заподатливості та малодушності)................................................................................................99

2.8. Людина в екстремальній ситуації. (За творами Дж. Лондона та іншими творами світової літератури відповідної тематики) (бінарний урок - гра)......................................................................105

 

   Cвітова література – один із небагатьох предметів освітнього компонента, де можна поставити знак рівняння між навчанням і вихованням людини всесвіту, тому що саме він прилучає дітей до  найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, загальнолюдських духовних цінностей, виховує толерантне ставлення до різних народів, народностей, рас і культур, що в наш час вкрай необхідно, розвиває творчі здібності учнів, виховує в них естетичні смаки, виробляє вміння самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова.

Сьогодні в освітньому просторі України відбуваються кардинальні зміни, зумовлені процесом реформування школи, який відбувається відповідно до закону України «Про загальну середню освіту», Концепції загальної середньої освіти, Державного  стандарту початкової загальноосвітньої освіти. І стає зрозумілим,  що  традиційна  освіта,  зорієнтована  на  передачу  знань,  уже  нездатна  вирішувати     поставлені  перед  нею  завдання.  Виникає  необхідність  у  новій  моделі  навчання,  побудованій  на  основі  сучасних  технологій,  які  реалізують  принципи особистісно зорієнтованого навчання, гармонізації, гуманізації, природовідповідності, проектності, креативності, інструментальності, потенційної інтелектуальної безпеки.Шлях, який обирає сучасний словесник: від учня – через художній твір – до учня.Така освіта екологічна: діти відчувають свою природу, свій ритм, свій талант.

Неодмінною умовою успішності вчителя є володіння сучасними освітніми технологіямиі впровадження їх у свою практику: розвиваюче навчання, проблемне навчання,розвиток критичного мислення, технологія творчих майстерень, технологія зустрічних зусиль, інтерактивне навчання, біоадекватна технологія, проектно-діяльнісне навчання;інформаційно-комунікативні технології, ейдотехніка, створення ситуації успіху та ін. Ніхто не знає, яка технологіякраща, тому що у кожної з них різні цілі та особливості застосування.

У майстерні кожного вчителя існує велика кількість різноманітних прийомів і засобів, що дозволяють підтримувати високий рівень викладання. Авторами даного посібникауспішно застосовуються такіметоди іприйоми: «Гроно», «Пофантазуймо» (за «Пензликом Маляна»), «Мікрофон», «Кросворд» (за «Синдбадом-мореплавцем»), стратегія «Платформа», гра «Озеро щастя» (за «Василиною Прекрасною»), «Ключова фраза», «Ключові слова» (за «Хлопчиком-зіркою» О. Уайльда), творча гра «Знайди логічну пару», «Імпровізація», складання «психологічного портрету» (за міфом про Прометея), хвилинка «Осяяння душі», прийом «Сакура» (за тривіршами М. Басьо), гра «Останній герой» (за творами Дж. Лондона) та багато ін. Серед інтерактивних форм роботи на уроках світової літератури поширення набуває навчальна взаємодія учнів у парах, мікрогрупах, групах. Робота з текстом будується на інтерпретації, алгоритмізації, презентації.

Як показує практика,цілеспрямоване активне впровадження новітніх ідей і технологій, нових форм роботи знімає психологічне навантаження школярів, дає можливість змінювати форми їх діяльності, зосереджувати увагу на головних питаннях уроку, забезпечує ефективність навчальних занять, подальший розвиток особистості вихованців

5 клас за новою навчальною програмою розпочинає новий етап літературної освіти – долучення до читання (5-7 класи), який продовжує етап літературного читання, що здійснювався у початковій школі.

У даному посібнику  подано плани-конспекти традиційних і новаторських уроків зі світової літератури (урок-дослідження, урок-гра, інтегрований урок літератури і ознов здоров’я, урок-суд, урок-турнір тощо.). Ефективність запропонованих розробок доведена власним досвідом вчителів, вони містять додатковий матеріал, нестандартні підходи до подання окремих тем, ігрові та експериментальні завдання.

Викладати світову літературу в сучасному бездуховному просторі нелегко. Але за кожним словесником стоять великі постаті зі своїми духовно-моральними уроками: найкращі герої міфів людства, М. Басьо, брати Грімм, О. Уайльд, А. Чехов, Дж. Лондон та ін. Зарубіжник насамперед являє духовний досвід людства, і в цьому підтвердження високого іміджу предмету «Світова література».

А.І. Богосвятська,

канд. філол. наук., доц. кафедри гуманітарної освіти ЛОІППО

 

 

Категорія: Схвалені методичні матеріали | Додав: TMarciv (24.03.2015)
Переглядів: 853 | Рейтинг: 0.0/0
...
Погода
Жидачів © 2020