Одним з дійових засобів естетичного виховання людини є музика. Музика — це мова почуттів. Мелодія передає найтонші відтінки почуттів, недоступні слову. Музика починається там, де закінчується слово. Музичне мистецтво в школах – не тільки навчальний предмет, а й могутній засіб виховання, який має надати емоційного й естетичного забарвлення всьому духовному життю людини.
Наше сьогодення зумовило появу багатьох варіантів навчальних програм з музичного мистецтва для загальноосвітньої школи, однак спільним залишається основне завдання – вдосконалювати методику проведення уроків музичного мистецтва, бо це основна форма музичного виховання школярів. Як урок мистецтва він має свою специфіку і спрямований, передусім, на розвиток емоційного музично-естетичного досвіду учнів. Для цього вчителям необхідно на певних етапах своєї роботи оновлювати та удосконалювати форму проведення уроків, доповнюючи їх інноваційними технологіями.
Саме з цією метою, 01 квітня 2015 року, згідно з планом роботи районного методичного кабінету в Жидачівській гімназії ім. О. Партицького відбувся семінар-практикум вчителів музичного мистецтва Жидачівського освітнього округу на тему «Формування і розвиток духовності та естетичних почуттів школярів».
Заступник директора школи з виховної роботи Баранкевич О.А. презентувала досягнення та плани колективу школи
.
Урок музичного мистецтва у 6 класі по темі «Жанри симфонічної музики. Симфонія» провела вчитель музичного мистецтва гімназії Гнатів М.М. Педагог яскраво розкрила основну мету та загальні завдання, спрямовані на формування освітніх компетенцій школярів. Учні впевнено й грамотно відповідали на запитання вчителя щодо інструментів оркестру, інтонаційно чисто співали програмовий твір, уважно слухали уривки симфоній, характеризували її інтонаційно-образну мову, користуючись відповідною музичною термінологією.
Позакласний виховний захід «Гімназія: від серця до серця» довів, що питання художньо-естетичного виховання учнів в умовах даної школи вирішується, завдячуючи старанним зусиллям вчителя музичного мистецтва, дирекції, педагогічного та учнівського колективів гімназії. Адже там, де люблять мистецтво дорослі – там обов’язково народжуються і юні таланти.
Підведення підсумків семінару відбулося за круглим столом на тему: «Виховний потенціал мистецьких дисциплін – джерело освітніх інновацій».
Дитині потрібна глибина почуттів, їй потрібні ті рухи душі, які збагачують її щирими почуттями, розумними думками, розвивають естетичний смак, відкривають шлях до розуміння навколишнього світу – така спільна думка об’єднала учасників семінару вчителів музичного мистецтва, який був проведений на високому навчальному та науково-методичному рівнях.
Методист РМК освітньої галузі «Естетична культура» Н. Кулик.
|