Є імена, що пломеніють над світом. Ім’я
Василя Олександровича Сухомлинського належить саме до таких. Сучасні вчителі щасливі вже тим, що серцем
своїм можуть доторкнутись до неперевершеного таланту Добротворця, відчути
високість і красу його педагогічної спадщини, сприйняти її як дорогоцінний
скарб.
04 лютого 2014 року в Жидачівській ЗОШ І-ІІІ ст. №2 відбулася
конференція на тему «Виховання учнів на педагогічній спадщині В. Сухомлинського»,
яка присвячена 95-річчю з дня народження видатного педагога.
Семінар розпочався із привітання
ансамблю вчителів Новострілищанської ЗОШ І-ІІІ ст., переможців цьогорічного обласного
фестивалю-конкурсу «Співоча освітянська родина». Відтак педагогів району
привітали учні Зарічанської ЗОШ І-ІІ ст.
До учасників конференції звернувся завідувач
Жидачівського районного методичного кабінету І. Михайленко, який підкреслив
важливе значення педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського для професійної
діяльності педагогів.
Микитчин О.В., керівник шкільної м/к
класних керівників Зарічанської ЗОШ І-ІІ ст. розкрила тему про виховання учнів
на педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського. Вона поділилася досвідом роботи
класного керівника про виховання дитини за ідеями педагога. Наголосила на тому, що педагогіка
Сухомлинського – це педагогіка серця, дитиноцентризму і толерантності, в основі
якої необхідність наблизити процес освіти, навчання і виховання до глибинного
внутрішнього духовного світу конкретної дитини.
Цибак Н.Я., заступник директора з
координації роботи в Журавнівському освітньому окрузі розповіла про вплив
творчості В.О. Сухомлинського на формування педагогічної культури вчителя в
сучасній школі.
Також учасники конференції переглянули відеофільм
про життєвий і творчий шлях В.О. Сухомлинського.
Баран М.П., класний керівник 11 класу
Журавнівського НВК «СЗШ-ліцей» розкрила зміст використання педагогічної спадщини
Василя Сухомлинського в роботі класного керівника. «Віддам людині крихітку
себе» - вона наголосила, що виховувати дітей слід на на національних традиціях,
прищеплювати їм ідеали Добра і Краси, Гідності, Милосердя, Справедливості, Співчуття,
що має стати підгрунтям формування
духовності особистості та її ціннісних пріорітетів.
«Серце віддаю дітям» - з такою темою виступила
класний керівник 6 класу Журавнівського НВК «СЗШ-ліцей» СамойловаО.В.
Підсумок роботи конференції підвела
Кулик Н.О., методист районного методичного кабінету. Гуманістична педагогіка Василя Сухомлинського має стати
животворним джерелом розвитку теорії та практики виховання У центрі сучасних технологій навчання і
виховання знаходиться особисто-зорієнтована модель, основною метою якої є
індивідуальний розвиток кожного вихованця навчального закладу. З огляду на це
особливого звучання набуває спадщина Василя Сухомлинського. Всі аспекти
виховання – моральний, розумовий, трудовий, естетичний, фізичний – за його
переконанням становлять нерозривну єдність духовного стану дитини.
Педагогіка В.О.Сухомлинського від плоті
і крові з любові та поваги до світу дитинства, до людини. В.О. Сухомлинський
писав: «У процесі виховання людської особистості діє багато сил, до яких
належить: по-перше, сім'я, а в сім'ї найтонший і наймудріший скульптор – мати;
по-друге, особа педагога з усіма його духовними багатствами й цінностями, з
його мудрістю, знаннями, уміннями, захопленнями, життєвим досвідом,
інтелектуальними, естетичними, творчими потребами, інтересами, прагненнями…».
Унаслідок проведених заходів було
з’ясовано і закріплено основні догмати виховання провідного педагога нашої
країни Василя Сухомлинського.
|