До 95-річниці
з дня народження Василя Сухомлинського «Головна виховуюча сила – духовне багатство, знання, ерудиція, кругозір
педагога» Василь
Сухомлинський На
виконання районного плану заходів щодо відзначення 95-річчя від дня народження
Василя Сухомлинського 9 грудня 2013 року в Журавнівському НВК
«СЗШ-ліцей» проведено семінар класних керівників Журавнівського освітнього
округу з проблеми «Особистісно-орієнтоване виховання на основі педагогічних
ідей В.О. Сухомлинського».
Засідання
методичної комісії розпочалося із перегляду відеофільму про життєвий і творчий
шлях В.О. Сухомлинського, який презентувала Цибак Н.Я., заступник директора з
координації роботи в Журавнівському освітньому окрузі. Учасники
семінару ознайомилися з досвідом роботи вчителів закладу: Баран М.П., класного
керівника 11-Б класу та Самойлової О.В., класного керівника 8-А класу і відвідали
в них години спілкування. В
ході проведення годин спілкування було представлено ряд активних форм роботи:
презентація афоризмів та цитування уривків з праць Василя Сухомлинського у
виконанні учнів 11-Б класу, а також читання оповідань і казок
В.О.Сухомлинського у виконанні учнів 8-А класу. За «круглим столом»
розглянуто питання «Виховання учнів на педагогічній спадщині В.
Сухомлинського». Методист РМК
Н. Кулик сказала про те, що Василь Сухомлинський є автором понад 1500 казок і
оповідань для дітей. Тому його літературна спадщина не залишає байдужими не
лише фахівців з педагогічних професій, але і дітей та молодь. Серед різноманіття
педагогічної проблематики педагога чи не найголовніше є «творення людини»,
проектування щасливої людини. Від того, як перед дитиною-підлітком, яка пізнає
і деякою мірою творить світ довкола себе розумом і серцем, відкриває
щастя в ньому, залежить, власне, становлення людини, формування її
багатогранних стосунків з іншими людьми. Серед
основних принципів та положень у системі поглядів В.О.Сухомлинського на
сутність навчально-виховного процесу є положення про неповторність кожної
дитини та принцип визнання відсутності нездібних дітей. Тому однією
із найважливіших вимог В.О.Сухомлинського до педагогів є вимоги пізнати дитину,
а тоді вже сприяти становленню її, як людини. Унаслідок
проведених заходів було з’ясовано і закріплено основні догмати навчання і
виховання провідного педагога нашої країни Василя Сухомлинського.
|