Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,
яка проникає в усе, що пізнає, робить, для чого прагне,
що любить і ненавидить людина, яка формується.
В.О. Сухомлинський
16 грудня 2015 року в Тейсарівській ЗОШ І-ІІ ст. відбувся семінар-практикум для класних керівників Жидачівського освітнього округу на тему «Формування національно-патріотичної вихованості учнів», який проводився з метою систематизувати знання класних керівників щодо використання сучасних підходів до організації національно-патріотичного виховання школярів відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді; ознайомитися з досвідом роботи класних керівників Тейсарівської ЗОШ І-ІІ ступенів.
Загальновідомо, що кожен народ органічно продовжує себе через систему виховання в своїх дітях, генерує національний дух, ментальність, характер, психологію, сімейно-родинно-побутову культуру, основу якої складає збереження рідної мови, пізнання духовної спадщини батьків, дідів, прадідів, вивчення свого родоводу, життя за нормами народної моралі тощо. Саме тому і на семінарі класних керівників ставилося завдання показати систему виховної роботи школи в напрямку становлення людини-громадянина, людини-патріота, що й прослідковувалося через представлення чітко продуманих форм роботи.
Господарі школи запропонували мультимедійну презентацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Цікавою була майстерня патріотичного виховання для учасників семінару.
Крім того, класні керівники даної школи представили систему виховної роботи з напрямку національно-патріотичного виховання та її результативність. Переглядаючи всі форми роботи, учасники семінару переконалися у тому, що у школі велика увага приділяється національно-патріотичному вихованню. Педагоги продемонстрували високу педагогічну та фахову майстерність, вміле поєднання форм і методів роботи.
Кулик Н.О., методист РМК, звернула увагу учасників семінару на доцільність формування у підростаючої особистості основних патріотичних цінностей: любові до рідної землі, держави, родини, народу.
На семінарі використовувались різноманітні методичні прийоми: «Подарунок», «Килим миру», «Патріот», «Щаслива Україна», «Цитатна доріжка», «Я – частинка тебе, моя Батьківщино!».
Підводячи підсумки семінару, учасники визнали перевагу і значущість патріотичної проблематики, серед методів і форм патріотичного виховання пріоритетними визначили такі, що ґрунтуються на демократичному стилі суб’єкт - суб’єктної взаємодії, спрямовані на розвиток соціальної активності, сприяють формуванню критичного мислення та соціальної ініціативності.
Основним гаслом семінару стали слова, висловлені під час обговорення заходів: «Патріотичне виховання – це не мода, не робота одного дня чи навіть року. Це провідна складова всього навчально-виховного процесу».
|