Сучасні комп'ютерні технології в
географічній освіті базуються на ідеї їх інтеграції з традиційними навчальними
методиками.
Дидактичними можливостями ІКТ виступають:
-
індивідуалізація
навчального процесу;
-
високий
ступінь наочності під час викладання географії;
-
необмежений
пошук ресурсів для організації занять;
-
можливість
моделювання природних процесів і явищ;
-
організація
групової роботи;
-
забезпечення
зворотнього зв'язку в процесі навчання;
-
контроль
та перевірка засвоєння навчального матеріалу.
Комп'ютерні технології також сприяють:
-
засвоєнню
учнем і вчителем нових важливих знань, умінь і навичок;
-
самоосвіті
і самовдосконаленню особистості учня і вчителя;
-
ідеально
підходять для вивчення і викладання географії;
-
можуть
використовуватись у всіх видах урочної і позаурочної діяльності.
В умовах сьогодення, коли з'являються
реальні можливості застосування новітніх технологій у навчальному процесі,
актуальними стають розробка і впровадження нового програмного забезпечення, яке
можна використовувати для вивчення широкого спектру шкільних дисциплін. На
цьому шляху зустрічається ряд перешкод:
-
недостатня
кількість ( або навіть відсутність ) комп'ютерів у навчальних закладах;
-
недостатня
кількість педагогічних програмних засобів;
-
відносно
невелика кількість відпрацьованих та випробуваних на практиці методик;
-
нестача
практичного досвіду вчителів в організації роботи по втіленню ІКТ.
Але вже сьогодні при бажанні та певних
організаційних зусиллях можливе принаймні часткове розв'язання даної проблеми і
впровадження нових інформаційно-комунікаційних технологій. Цей досвід ще й досі
має епізодичний характер і його вивчення та впровадження слід вважати досить
актуальним.
На даному семінарі вчитель географії Лесюк
Ольга Йосипівна презентувала власний досвід з реалізації та впровадження
проблеми використання комп'ютерних та мультимедійних технологій при організації навчально-пізнавальної діяльності учнів в
процесі вивчення географії. Вчитель провела відкритий урок у 6 класі на тему
«Географічні координати» з використанням мультимедійних технологій на високому
науково-методичному рівні.
На теоретичній частині семінару-практикуму
вчителі географії Жидачівського освітнього округу презентували власний досвід з
питань впровадження ІКТ в географічну шкільну освіту.