Навчаються, щоб вчити
Не так давно в загальноосвітніх навчальних закладах України введено новий предмет «Художня культура». Його мета – формування в учнів світоглядних орієнтацій і компетентностей у сфері художньої культури.
Для того, щоб вчителі могли поділитися досвідом, здобутками в освоєнні нового предмета, Жидачівський районний методичний кабінет організовує семінари, конференції, круглі столи з різних питань, що стосуються методів і форм викладання предмету художньої культури в школі.
Ось і 3 квітня 2014 року з цією метою в Дубравській ЗОШ І-ІІ ст. проведено круглий стіл для вчителів художньої культури Журавнівського освітнього округу на тему «Як формувати комплекс художніх компетенцій в учнів на уроках художньої культури». Учасників круглого столу гостинно зустріли вчителі та директор школи Ю.М. Стасишин. Вчителька місцевої школи С.В. Качалуба презентувала книжку Р. Пастуха, Л. Мисака, М. Джуса «Дубравка над Свічею» та продемонструвала присутнім світлини найвизначніших пам’яток рідного села. Зпаросила Світлана Василівна на семінар і психолога з м. Львова О.В.Стефанів, яка поділилася з вчителями художньої культури результатами психологічних досліджень з питання «Соціально-психологічні чинники політичної толерантності», а також враженнями від екскурсії визначними місцями Парижа.
Останнім часом у педагогічній періодиці, методичній літературі чи не найпоширенішим терміном стало поняття «компетентність». І це закономірно. Школа, педагогічна наука, йдучи назустріч вимогам часу, намагаються посилити практичну спрямованість навчання, підвищити конкурентноспроможність, життєву компетентність молоді, яка вчиться. Дедалі більше звертається увага не на процес надання знань, а на те, щоб навчити учнів використовувати їх за порогом школи для досягнення життєвого успіху. Тому наступні виступаючі в своїх повідомленнях приділили увагу формуванню в учнів художніх компетенцій. Зокрема, вчитель художньої культури Журавнівського НВК «СЗШ-ліцею» О.В. Самойлова підготувала презентацію з даної теми, а вчитель художньої культури Лисківської ЗОШ І-ІІІ ст. Г.Ф. Кізима поділилася досвідом використання інноваційних технологій як одного із шляхів до компетентнісно спрямованої літературної освіти. Свою розповідь вчителька підтверджувала показом робіт, виконаних її учнями.
На закінчення вчителі художньої культури поділилися власним досвідом формування в учнів художніх компетенцій та враженнями від проведеного круглого столу. Методист РМК Н.О. Кулик підсумувала виступи вчителів, навела приклади використання інноваційних технологій в роботі вчителів художньої культури та подякувала всім присутнім за плідну роботу.
|