Посіяне на полі науковому зійде на користь народу
Д.І.Менделєєв.
8.12.2014 на базі Журавнівського НВК «СЗШ- ліцей» відбувся семінар окружної комісії вчителів біології та хімії на тему: «Формування життєвих компетенцій на уроках біології та хімії засобами креативної освіти». Тема семінару вибрана не випадково, тому що мета природничої освіти полягає у вивченні шкільних предметів «Біології» та «Хімії», функцією яких є формування у школярів ключових життєвих компетенцій, котрих потребує сучасне життя.
Кожна людина народжується із зернятком у руці. Тільки треба знайти те поле, де це зернятко проросте.
Механізм творчості міститься в кожній людині! Але в одних людей він спить у бруньці, яка поки що не розвинулася в плодюче дерево; у других брунька творчості навесні навіть цвіте, але на більше її не вистачає; у третіх ця брунька проросте в міцне дерево, яке щедро плодоносить усе життя. Така брунька є в кожного. Душу людини, в значній мірі, розвиває школа, й на формування життєвих компетенцій молоді вона має незаперечний вплив.
«Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею», - сказав Ціцерон. Саме компетентний підхід в освіті (на перевагу концепції «засвоєння знань») передбачає опанування учнями різного роду вміннями, які дозволяють їм у майбутньому діяти ефективно в ситуаціях професійного, особистого і суспільного життя. Компетентний підхід зумовлює посилення прикладного, практичного характеру всієї шкільної освіти і полягає в тому, щоб не збільшувати обсяги інформованості людини в різних предметних галузях, а допомогти їм самостійно вирішувати проблеми в незнайомих ситуаціях.
Вчитель біології Козак О.Г. розробила буклет «Життєві компетенції». Члени семінару, працюючи в двох групах під керуванням методиста районного відділу освіти Звіринської Н.А., також поділилися своїм досвідом формування життєвих компетенцій на уроках біології та хімії.
Гості семінару відвідали і взяли участь в обговоренні таких уроків: хімії у 9 класі, темою якого була «Швидкість хімічних реакцій. Залежність швидкості реакції від різних чинників»(вчитель Рожко О.М.) і біології в 6 класі на тему:»Тканини рослин»(вчитель Пітула Р.Б.).
Обидва уроки, за словами гостей, пройшли на високому методичному рівні. Вчителі, використавши новітні технології і прогресивні методи навчання (мультимедійні технології, роботу із сенсорною дошкою) поглибили компетенції школярів відповідно до умов сучасного життя.
Відверта розмова, обмін досвідом, експрес-інтерв’ю «Враження, думки, побажання» дали можливість кожному щось почерпнути для себе, щоб глибше розвинути дитячу душу. Як сказав І. Боберський: «Кожне покоління відповідає за прикмети тіла і духа наступного покоління, яке має стати краще, ніж попереднє».
Настане день, і проб’є час,
Коли розуму і честі
На всій землі прийде пора
Стояти на першому місці
Тож нехай тендітні пальці духовності торкнуть серце і уста тих, хто сіє слово золоте і гартує дух майбутнього покоління.
Вчитель біології Козак О.Г.
|