Пт, 03.04.2020, 19:54
Вітаю Вас Гість | RSS
 Жидачівський районний
методичний кабінет
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
People Group
Форма входу
Освітній портал
Категорії розділу
Новини
Схвалені методичні матеріали
Електронні версії підручників
методичні матеріали
Так.ru
Головна » 2014 » Жовтень » 27 » Семінар заступників директорів шкіл з виховної роботи та педагогів-організаторів
21:08
Семінар заступників директорів шкіл з виховної роботи та педагогів-організаторів

   Не забувайте незабутнє

    І не знецінюйте коштовне.

                                                                       Л. Костенко

       Найголовнішою проблемою в усі часи і для всіх народів була і залишається проблема виховання.

   Дитина народжується як чистий аркуш паперу. Минає час, і на ньому з’являються рядки – думки, почуття, риси характеру та вчинки, а іноді – помилки й недоліки… Звичайно, доброта, чуйність, патріотизм, егоїзм чи боягузство не народжуються разом з людиною. Все це виховується.

   Відповідно Закону України «Про загальну середню освіту» (стаття 5) виховання громадянина має бути спрямованим передусім на розвиток патріотизму, любові до свого народу, до України.

    Патріотизм (від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу.

       В. Сухомлинський писав: «Виховання патріотичної свідомості, почуттів і переконань нерозривно пов’язане з розумовим, моральним, трудовим, ідейно-світоглядним, естетичним, емоційним становленням особистості. Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яке проникає в усе, що пізнає, узнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується. Патріотизм як діяльна спрямованість свідомості, волі, почуттів, як єдність думки і діла дуже складно пов’язаний з освіченістю, етичною, естетичною, емоційною культурою, світоглядною стійкістю, творчою працею».

            Завданням патріотичного виховання є формування патріотичних почуттів, тобто, вироблення високого ідеалу служіння народові, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу.

            Тому перед школою стоїть відповідальне і складне завдання – виховати високодуховне, національно свідоме підростаюче покоління, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Почуття патріотизму – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм становить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до інших націй і народностей.

            Ефективність патріотичного виховання в позакласній діяльності значною мірою залежить від спрямованості виховного процесу, форм та методів його організації, залучення дітей до вивчення героїчної історії українського народу.

            Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання учнівської молоді. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув за незалежність нашої держави, показуємо всю жорстокість, з якою знищували наш народ.

Серед методів і форм патріотичного виховання пріоритетна роль належить екскурсіям до музеїв.

Саме тому на серпневому засіданні районних методичних комісій заступників директорів шкіл з виховної роботи та педагогів-організаторів було вирішено запланувати і реалізувати семінар «Патріотичне виховання як засіб формування національної свідомості учнівської молоді» на базі Національного музею-меморіалу жертв окупаційних режимів «Тюрма на Лонцького», що у м. Львові.

І ось 07 жовтня 2014р. педагоги-організатори шкіл району та 15 жовтня 2014р. заступники директорів шкіл з виховної роботи провели свої виїзні семінари.

Виховники оглянули Національний музей-меморіал жертв окупаційних режимів «Тюрма на Лонцького».

IMG_2691  IMG_2691

Музей задля консолідації суспільства:

  • реалізує державну політику національної пам’яті;
  • вивчає історію репресій проти населення України з боку польського, німецького та радянського окупаційних режимів у 20-90 роках ХХ ст.;
  • утверджує у колективній пам’яті спільні історичні символи;
  • виховує почуття патріотизму;
  • пропагує загальнолюдські цінності.

IMG_2691

Освітяни з цікавістю й хвилюванням слухали розповідь старшого наукового співробітника музею Ігоря Дерев’яного, який провів екскурсію музеєм. Він розповів багато цікавих фактів з нашого історичного минулого. До огляду підготовлені пропускний пункт, тюремні камери, кабінет слідчого, фотолабораторія та інші приміщення. Частину тюремних камер обладнано в експозиційні зали.

IMG_2691  IMG_2691  IMG_2691  IMG_2691

Тут відбували покарання Степан Бандера, Катерина Зарицька, Іван Климів, В’ячеслав Чорновіл, Ірина Сеник, подружжя Калинців та багато інших відомих постатей.

IMG_2691  IMG_2691

Окремий зал присвячено священику о. М. Хмільовському – голові підпільної УГКЦ, який свого часу перебував у тюрмі. Тут можна простежити життя окремого політв’язня крізь призму його кримінальної справи. Особливо усіх зворушила вервичка, виготовлена із хліба.

IMG_2691  IMG_2691

Основний акцент у експозиції зроблено на найкривавішу сторінку в історії тюрми – масові розстріли кінця 1941 року. В одному із залів демонструють кадри кінохроніки, де зафіксовано стан тюрми після відходу радянських військ зі Львова.

Ніби з моторошної темряви й мрякотиння виходять кати, які втратили людську подобу – пекельні жорстокі й підступні пси. Та ні, - ланцюгові вівчарки кривавого режиму, його служки й вислужки.

IMG_2691

Також у музеї відбулася презентація книжки Ігоря Дерев’яного «Маловідомі факти біографії Є. Коновальця». Цікавими є дослідження про націоналістичну діяльність чільних постатей ОУН та УПА, які зазнали жахіть комуністичної системи, знущань енкаведистів.

IMG_2691

Під час підведення підсумків роботи семінару учасники поділилися своїми враженнями. Проблема патріотичного виховання залишається значущою і важливою. Щоб успішно розв’язати цю проблему, необхідна тісна співпраця школи та сім’ї, треба відбирати такі форми і методи громадсько-патріотичного виховання, щоб у душах  дітей пробудити патріотичні почуття, щоб вони не залишалися байдужими до всього, що відбувається навколо них, щоб не «висихала душі криниця».

Пам’ять про нашу історію, її сувора правда залишаються з нами як найбільший за силою духу приклад мужності, патріотизму і вічної скорботи за тими, хто поклав на вівтар нашої незалежності і державності найдорожче – ЖИТТЯ!!!

IMG_2691

Методист РМК Н. Кулик підводячи підсумки семінару сказала про те, що збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання учнівської молоді. Проводячи різні виховні справи на патріотичну тематику, ми вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув за волю України, зберігаємо пам'ять про трагічні події своєї країни, показуємо всю жорстокість, з якою знищували наш народ. Ця трагедія не повинна повторитися.

IMG_2691

            Патріотизм – це високий обов’язок. Кожного педагога. Кожного учня.

Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,
Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,
Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,
Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.

 

Наталія Кулик, методист РМК

Переглядів: 1414 | Додав: TMarciv | Рейтинг: 0.0/0
Календар дат
Погода
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Архів записів
Жидачів © 2020